POWIATOWY ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, jako organ pomocniczy Starosty w wykonywaniu zadań zarządzania kryzysowego, działa w obecnym kształcie m.in. na podstawie Zarządzenia Nr 45.2019 Starosty Obornickiego z dnia 09 września 2019 r. w sprawie: zmian w składzie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Zarządzenia Nr 46.2019 Starosty Obornickiego z dnia 09 września 2019 r. w sprawie: zmian w organizacji i trybu pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

Do ogólnych zadań Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:

  • Ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;
  • Przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie Staroście Obornickiemu wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w „Powiatowym Planie Zarządzania Kryzysowego Powiatu Obornickiego”;
  • Podejmowanie przedsięwzięć do zapewnienia ochrony ludności i środowiska naturalnego, a także zapewniania warunków do przetrwania ludności w sytuacjach kryzysowych;
  • Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;
  • Opiniowanie „Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego Powiatu Obornickiego”.
  • Zapewnienie udziału ekspertów z danej dziedziny działań;
  • Nadzór merytoryczny nad prowadzeniem działalności zapobiegawczej i odbudową;
  • Dokumentowanie działań.

 

  1. W skład Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego wchodzą:
  • Przewodniczący Zespołu – Starosta Obornicki;
  • Zastępca Przewodniczącego Zespołu ds. planowania – Wicestarosta Obornicki,
  • Zastępca Przewodniczącego Zespołu ds. zarządzania kryzysowego – Kierownik Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego – Inspektor Wydziału Edukacji, Sportu i Spraw Obywatelskich – Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
  • Członkowie Zespołu:
  1. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach;
  2. Komendant Powiatowy Policji w Obornikach;
  3. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Obornikach;
  4. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Obornikach;
  5. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Obornikach;
  6. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Obornikach z s. w Rogoźnie;
  7. Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Obornikach.

2. W zależności od rodzaju i rozmiaru zagrożenia, w pracach Zespołu mogą. uczestniczyć m.in (wyznaczeni lub zaproszeni przez Przewodniczącego) przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, służb, inspekcji, straży, jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatowego oraz społecznych organizacji ratowniczych:

  • Burmistrzowie i Wójt gmin wchodzących w skład powiatu;
  • Przedstawiciele Komendantów WSzW i WKU w Poznaniu;
  • Sekretarz Powiatu;
  • Skarbnik Powiatu;
  • Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego;
  • Kierownicy powiatowych jednostek organizacyjnych;
  • pracownicy PCZK;
  • przedstawiciel KP PSP;
  • przedstawiciel KP Policji;
  • przedstawiciel Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
  • przedstawiciel Powiatowego Lekarza Weterynarii;
  • przedstawiciele społecznych organizacji ratowniczych (np. WOPR) oraz stowarzyszeń działających na terenie powiatu (np. APLAGA);
  • inne osoby (eksperci, specjaliści).

 

Posiedzenie PZZK_18_12_17

 

Print Friendly, PDF & Email